ראשי » גני ילדים » עולים לגן – למה כדאי לשים לב לקראת היום הראשון בגן

עולים לגן – למה כדאי לשים לב לקראת היום הראשון בגן

האירוע המרגש ביותר בחייהם של הורים צעירים, הוא העלייה לגן הילדים. זו היא הנקודה שבה אתם מתחילים לראות את הילד שלכם כאדם, ומבינים שצריך לתת לו את החופש לגדול. לצד החששות הטבעיים והצורך לרכוש מוצרים לילדים שיהפכו את היום הראשון בגן לקל יותר, צריך לחשוב גם על ההסתגלות ההתנהגותית. לרוב, מדובר על תהליך שיכול לקחת זמן, ודורש מכם שיתוף פעולה והבנה של צרכי הילד.

התגובה הרגשית של הילד לקראת היום הראשון בגן

אין דרך טובה אחת להתכונן ליום הראשון בגן הילדים. למרות שיש כיום עשרות מוצרים לילדים שמנסים לעזור. החוויה הזו היא חוויה רגשית מורכבת, שתלויה בחייו של הילד, ובעוד אינספור גורמים נוספים. כך שאתם בעצם נכנסים למעין תקופת מעבר, שדורשת מכם להיות עם היד על הדופק. הכלי החשוב ביותר שעומד לרשותכם לאורך התקופה, הוא ערוץ התקשורת הפתוח עם הילד, אותו אתם חייבים לחזק. תנו לו את התחושה שיש לו תמיכה ושחשוב לתקשר את מה שעובר עליו בגן. וכמובן שאם אתם לא רואים שיפור במצב לאורך הזמן, והחרדה מהגן עדיין נמשכת, כדאי לבדוק את העניין לעומק.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

ההתנהגות שלכם משפיעה גם על הילד

הורים רבים שמתמודדים בפעם הראשונה עם המעבר לגן של גדולים, חווים בעצמם קשיים רגשיים. האצלת האחריות והסמכות לגננות שאתם לא מכירים והפרידה מהילד, הם אירועים לא קלים. אבל, בתור הורים אתם נדרשים לנהל את הרגשות שלכם ולא לעורר פחדים אצל הילד. אם הפרידה בבקרים קשה לכם, חשבו עד כמה מלחיצה היא תהיה לילד הקטן שלכם. נכון, הדמעות חונקות את הגרון ואתם רוצים לחזור בחזרה לעוד נשיקה. אבל המהלך הנכון ביותר יהיה פרידה קצרה מחוץ לגן, שמתרחש באותה הדרך מידי יום ביומו.

היום הראשון בגן מצריך שיתוף פעולה עם צוות הגן

לבד מן התקשורת עם הילד, חשוב ליצור ערוץ תקשורת פתוח עם צוות הגן. במיוחד בגלל שאתם לא רוצים להיכנס לגן באמצע היום ולערער את רגשותיו של הילד, צריך לקבל את המידע מהמבוגר האחראי שנמצא בתוך הגן. כך שתדעו בדיוק מה גורם לילד לתגובות רגשיות לא צפויות ואיך אתם צריכים להתנהג בשובכם הביתה. לעיתים, כאשר המצב רגיש מאוד (במיוחד בשבועות הראשונים), כדאי לנהל את השיחה בטלפון ולא מול הילד. למרות הכל, ילדים הם אנשים שמבינים מה מתרחש סביבם והם יכולים להגיב בצורה בעייתית לשיחות כאלו. מן הצד השני, קחו את הזמן לשתף את צוות הגן במידע חשוב על הילד שלכם. מה מרגיע את הילד? האם ישנם מוצרים לילדים שחשוב שיהיו בגן? אילו הכנות נפשיות ורגשיות הילד עבר לקראת הימים הראשונים בגן? ובעצם על פיסת מידע שיכולה לעזור לצוות, לעזור לילד שלכם.

ההקשבה לצרכים של הילד שלכם

בשורה התחתונה, המעבר לגן חדש הוא מעבר רגשי. וכמו בכל תהליך רגשי אחר, המסרים הסמויים הם המסרים שאתם רוצים לזהות בצורה הכי טובה שיש. כך שהטיפ הכי טוב להורים הצעירים הוא להסתכל על הילד. בסיומו של היום, קחו את הזמן להסתכל על ההתנהגות של הילד שלכם. כך שתצליחו לזהות שינויים, אפילו קטנים במיוחד, וכך לנסות לשייך אותם לשינויים שהתרחשו בפעילות בגן.