ראשי » טיפים » לשלב עבודה וילדים – איך זה קורה?

לשלב עבודה וילדים – איך זה קורה?

כולנו חיים בעידן מאוד לחוץ שבו אנחנו מנסים לעשות הכול. אנחנו רוצים להיות עובדים נהדרים, או מנהלים טובים ובעיקר – הורים מושלמים. יחד עם זאת, מגיעה נקודה שבה זה קשה עד בלתי אפשרי. לכן עולה השאלה: איך לשלב עבודה וילדים?

לשלב עבודה וילדים - איפה בדיוק נמצא הקושי?

עוד לפני שננסה להבין איך לשלב עבודה וילדים, צריך לעצור ולהבין איפה בעצם נמצא הקושי. אם גם אתם הורים לילדים קטנים, אתם בוודאי מכירים את הרגע שבו אתם נכנסים הביתה. לרוב, אחרי שעות ארוכות בעבודה יש לכם אולי עשר דקות של נסיעה הביתה שבה אתם אמורים להירגע. בזמן הזה עליכם להכין את עצמכם לחלק השני של היום שבו הילדים יקפצו עליכם. זה אומנם נשמע נחמד ובגדול זה כל מה שחלמנו עליו, אבל בפועל זה לא פשוט. זה דורש עוד אנרגיות, עוד סבלנות ועוד קבלה של האחר. עלינו לפנות מקום לילדים, להתייחס אליהם וליהנות מכל הרגעים האלה איתם, ולא תמיד זה קל.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

איך בכל זאת עושים את זה?

אתם עובדים באחד מאותם חללי עבודה משותפים? או שאולי יש לכם משרד ששייך רק לכם? כך או כך, אתם צריכים להתחיל להתכונן גם לחלק השני של היום, שבו תהיו עם הילדים. לשלב עבודה וילדים זה לא משהו שקורה תמיד בצורה טבעית ולפעמים צריך לחשוב על הדברים. למשל, אם תכינו את עצמכם לאנרגיה שהולכת להיות בבית, היא לא תפתיע אתכם. תגיעו מוכנים ויהיה לכם הרבה יותר קל לקבל זאת. בנוסף, אתם לא תאמינו איזה שינוי זה ייצור אם תיכנסו הביתה עם חיוך. במקום להראות לילדים את העייפות שלכם, הראו להם שהתגעגעתם אליהם.

עזבו את הטלפון הנייד בצד

עוד טיפ שיכול לעזור לגבי השאלה לשלב עבודה וילדים, הוא לעזוב את הטלפון הנייד בצד. זה לא משנה אם חברים מחפשים אתכם או שהבוס לא נותן לכם מנוח גם אחרי העבודה. מה שבטוח זה שיהיה לכם קשה להתייחס לילדים אם הטלפון יעסיק אתכם. לעומת זאת, אם תשימו את הנייד בצד, אתם תראו שבאופן טבעי תהיו פנויים לילדים. תוכלו להביט להם בעיניים ולתת להם את תשומת הלב שלה הם כל כך מצפים. זה נשמע כמו משהו טבעי, אך בפועל זה לא כל כך פשוט.

נסו לשתף את הילדים בעבודה שלכם

בבואנו לדבר על השאלה איך לשלב עבודה וילדים, כדאי גם לתת להם מקום. כלומר, אם תוכלו להזמין את הילדים לעבודה, זה כדאי. כך הם יראו איפה אתם עובדים וזה יהיה להם יותר ברור. הם יוכלו לדמיין מה עובר עליכם ביום העבודה שלכם וכך גם הם יהיו קצת יותר אמפטיים. אתם תראו שאם תרצו תצליחו ליצור את השינוי, ואין ספק שזה שווה את ההשקעה.