ראשי » גני ילדים » גני ילדים יצירתיים – כך תבחרו גן ילדים יצירתי ומדהים לילד שלכם

גני ילדים יצירתיים – כך תבחרו גן ילדים יצירתי ומדהים לילד שלכם

החשיבה על עיצוב גני ילדים יצירתיים, היא חשיבה על תפיסה חינוכית. ואנחנו רואים שינוי בתפיסת העולם החינוכית, בעיקר בגנים פרטיים שמתעצם בשנים האחרונות. הסתכלות על אלמנטים פסיכולוגיים, אקולוגיים ואישיים מאפשר חוויות למידה חדשניות ומעודד אתכם לבחור במסלול לימודים אחר. אז איך בדיוק מעוצבים אותם גני ילדים מדהימים ומה היא החוויה של הילד? כל הפרטים בכתבה הבאה.

חשיבה על הסביבה בתוך גן ילדים מומלץ

הטרנד הירוק הגיע גם לעולמם של גני ילדים מומלצים בישראל, במיוחד בכל מה שקשור לעיצוב. השימוש באור טבעי הוא אלמנט שחוזר על עצמו במגוון רחב של מקומות. יש לך חשיבות עצומה. קודם כל ביכולת לצמצם את צריכת החשמל ואת השימוש בתאורה מלאכותית. ובקומפלקסים גדולים מאוד של גנים, החסכון הכלכלי  והאנרגטי הוא מאוד משמעותי. גם כאן יש אלמנט חינוכי, שמציג לילדים חשיבה על התנהגות ברת קיימא כבר מגילאי הגן. שמירה על איכות הסביבה באה לידי ביטוי בהחלטות קטנות, ומשפיעה בצורה מאוד גדולה על החיים. מעבר לכך, החוויה של אור טבעי מחברת את הילדים לחוויית משחק ולמידה בתנאים בריאים וטבעיים. זו היא הדרך לחשוף את הילדים לעונות השנה, להרגיל אותם להיות בסביבה טבעית וליהנות ביחד משעות ארוכות של בילוי.

רוצים שנעזור לכם למצוא גן ילדים יצירתי לילדכם? השאירו פרטים

גני ילדים יצירתיים שמים את הילדים במרכז

תפיסת חינוך מודרנית היא תפיסה ששמה את הילדים במרכז תשומת הלב. המטרה היא להבין מה מעניין את הילד, מה הוא עולם התוכן שלו ומה היא השפה שבה הוא מדבר. גני ילדים שנותנים את הבמה לילדים, פחות מתרכזים ביצירת עיצובים מיוחדים ובחללי פנים מודולריים. התפיסה אומרת שהילדים יודעים לעניין את עצמם והאינטראקציות בין הילדים הן אלה שחשובות. זאת אומרת, שהפעילויות בתוך חלל הפנים מעודדות את הילדים לדבר זה עם זה. למשל על ידי שולחנות משחק משותפים וכיתות עם נושאים מרכזיים על פי קבוצות גיל. הכיתות מעודדות את סקרנות הילדים וגורמות להם לפתח יכולות מוטוריות וחברתיות מעולות. המבנים מבוססים על עיצובים נקיים וקלאסיים. כמו כן, יש שימוש באלמנטים כמו משחקים קבוצתיים במרכזי חלל הפנים.

נותנים מקום לדמיון – בכל יום מחדש

יש גני ילדים שבחרו לתת לילדים את המקום הבטוח דווקא מתוך הסתכלות על עולם האגדות. עיצובים של מבנים שנראים כאילו יצאו מהסיפור של עמי ותמי מסתירים בתוכם גני ילדים מדהימים. המטרה היא להעמיד את הפיתוח החשיבה האינדיבידואלית של הילד במרכז תשומת הלב של הגן. וזאת אפשר להשיג רק על ידי יצירת סביבה חושית מגרה. חלל הפעילות המרכזי הוא המקום שבו מתרחשת האינטראקציה החשובה בין הילדים והגננות.  שם הארכיטקטורה מתבססת על מבנה מעגלי וצורות רכות. אלו מעודדות משחק בקבוצה וחשיבה יצירתית תוך שימוש בדמיון. האווירה מהאגדות בחלל הפנים היא תולדה של שימוש במשחקים מחומרי גלם טבעיים, כלי קש וכסאות עץ. כל חלל הפעילות מאפשר לילדים לטבוע בדמיון ולשאוב השראה מהדברים שבאמת מעניינים אותם. בשילוב עם תקרה גבוהה שנותנת תחושת ביטחון וחמימות לחלל הפנים. וכדי להשלים את התמונה, חומר הגלם המרכזי של פרויקטים אלו הוא עץ טבעי שמשתלב בצורה מדהימה בסביבה המקיפה את חצר הגן.